Perşembe, Aralık 14

memlekette ilk kaziklanma

Memlekete geldigimden beri ilk defa bir sey satin almaya calistigimda kaziklanmanin esiginden dondum. Sokakta yururken bir eczanenin vitrininde bir alana bir tane bedava lens solusyonu gordum. Benim de hem ihtiyacim vardi, hem de ilk defa Turkiye'de bir alana bir bedava goruyordum. Girdim aldim, ciktim. Cikarken bir baktim. Yuh 30 lira! Dedim 2 tanesi belki ama bir tanesi 30 lira nasil olur. Amerika'da en fazla 8 dolares. Bir sonraki eczaneye girdim. Sordum. Dedi adam 19 lira. Neyse ben hemen geri dondum ilk eczaneye. Amcam safa yatti, ecza depolarini falan aradi yalandan. Sonra 30 lirami geri verdi ve obur eczaneci zararina satiyo dedi. Tesekkur ettim aydinlattigi icin beni ve gittim obur eczaneden aldim 19 liraya 2 adet lens solusyonunu. En cok durust eczaneci uzuldu bu ise. Yazik dedi. Cikarken de hem aliskanliktan, hem de durumuma uygunluktan 'gecmis olsun' dedi.

Gercekten de gecmis olsundu bana. Daha gelir gelmez ilk serbest vurusta ters koseye yatsam cok moralim bozulacakti ama kastim, her gozume lens sivisini vicik diye siktigimda 'hay ben o kazikci eczacinin!' demekten kurtardim kendimi. Yani hikayenin ana dusuncesi gurbetten geldik diye alnimizda enayi mi yaziyo leyn! Ikinci ana fikir (ya da turkce derslerindeki sekliyle yan dusunce), ulan farketmeden amma kaziklaniyoruz her gun kimbilir...

4 yorum:

MorKoyun dedi ki...

Fotografini koydugunuz Renulu markadan aldiysaniz eczaci kinaye tadinda 'gecmis olsun' demistir belki;)

doganslx dedi ki...

varsa renu hakkinda bilmemiz gereken lutfen haber verin. goz doktorlarinin tavsiye ettigi en besleyici, organik, icine sebeke suyu karistirilmamis lens solusyonu ne ola ki?

MorKoyun dedi ki...

gerekli belgeleri toplayip haber vermek istemistim ama zaman olmadi:) bildigim kadariyla Renu gozde mantara yolactigi icin davullu zurnali gumburtuyle toplatildi bircok yerden, firma hala belini dogrultamamakta bu sebepten..

doganslx dedi ki...

ben de kampanya var diye aile boyu damacana ile almistim renu'yu. bilseydim durumun boyle oldugunu mantarsizindan alirdim..