Pazartesi, Kasım 13

amerika defterini kapamak

Yeni bir ulkeye yeni bir blogla baslayalim dedim ama bunu henuz Amerika defterini kapamadan yapmaya karar verdim. Senelerdir elin Amerika'sindayim. Simdi bir kac sene elin Alamanya'sinda olacagim. Benim icin ilginc bir gecis olacak, belgelemek istedim. Bebegi olanlar artik bebekleri icin blog aciyorlar, geriye bir belge kalsin diye. Ben de ayni seyi yapiyorum bir bakima. Ileride donup baktigimda "ben Almanya'ya goc ettigimde demek ki boyle bir ruh halindeymisim" demek icin.

Eski blogun varolus amaci mizahti. Mizahtan uzak kalabilecegimi sanmiyorum. Ama farkli bir seyler yapmaya da niyetim var. Gecen sene ilk defa yazmaya basladigimda sanal alemde tanimadigim (ve de tanidigim) insanlarin yazdiklarimi okumasi konusunda cok rahat degildim. O yuzden butun yazilarim esprili bir uslupla yazilmisti. Kisisel olan bir seyi ortaya dokmek insani ister istemez huzursuz ediyor, ne kadar okunmak ve begenilmek aranan bir sey de olsa. Ben de gecen sure icinde biraz rahatladim, biraz aman be kim okursa okusun, ben istedigimi yazayim moduna girdim. Teshircilikten uzak durarak hayatimin su ilginc doneminin belgeselini cekmeye karar verdim burada. Mizahtan uzak duramayacagimi da soylemis miydim?

Almanya'ya tasinma durumu belirince ben de yavas yavas alamanci rolune hazirlamaya basladim. Ilk is sandaletlerden basladim. Zamaninda 2 kere Almanya'ya gitmistim. Ikincisinde Munih'in oralarda, Alman bir ailenin yaninda 3 ay kalmistim. Alman ya da daha dogrusu Bavyera kulturunu yakindan tanima firsati bulmustum. Ama bu sefer daha uzun kalicak olmak beni biraz tedirgin ediyor ve illa beyaz corap ustune sandalet giymek gerekip gerekmedigini ozellikle merak ediyordum. Buna bunyeyi alistirmak icin yavastan uygulamaya gecmeye karar vermistim ki bir gece uykumdan "e sen simdi deri sort ve tuylu sapka giymeye de kalkar, tam bir Oktoberfest maymununa cevirirsin kendini" nidasiyla uyandim soguk terlerle. Sabah ilk is ustteki fotografi cektirdigim ayni noktaya gidip bu sefer baska bir poz cektirmek oldu. Aklimda Almanlar'in bu sekilde bizi Avrupa Birligi'ne alip almayacagi konusunda derin supheler vardi ama sandalet sayesinde Avrupa'ya girmektense misafir terligiyle Osmanli'nin mirasini canlandirmaya calisirim diye teskin ettim kendimi.


5 yorum:

emelo dedi ki...

hadi bakalim, hayirlisi...

asdf dedi ki...

Nevi sahsina munhasir mizah anlayisin pattadanak ele veriyor yav... Terlik resimlerini ve yukaridaki arabayi (bi karikaturde "Katotopark!" diye yellenen bi adam vardi onu hatirlatti) gorur gormez bu olsa olsa odur diyiverdim, bakiyorum tutturmusum da.

doganslx dedi ki...

bahsettigin karikaturu hatirladim valla simdi sen soyleyince. aslina bakarsan yazilarimda da o katotaparkindaki derinlige ulasmaya cabaliyorum.

Ceren Cura Eraslan dedi ki...

Eksisozlukte yaziyor olma ihtimalin nedir Mehmet? Cunku teker teker butun bloglarini okuyup bitiricez de hani diyorum devami var mi? Boston'dan meslektasima selamlar! Almanya'da da basarilar. Simdi Florida'dan sonra donacaksin oralarda.

doganslx dedi ki...

bundan baska 2 tane daha var ama en tazesi bu ve simdilik sadece buraya yaziyorum. aslina bakarsan Almanya'dan Belcika'ya transfer oldum. ama farketmiyor tabii, Florida'dan sonra orada da donacagiz...